mandag den 25. juni 2012

Must see/favorit film #3

Jeg ser rigtigt mange film, så derfor har jeg da flere jeg gerne vil dele med jer, der også kan lide at se film ;)
1. The boy in the striped pyjamas/drengen i den stribede pyjamas

Pinned ImagePinned Image

Hvis man er alt for følsom og ikke kan klare at se barske film, så skal man ikke se denne. Den er meget rørende, men sammentidig også utroligt barsk. Den handler om den her dreng der er i en nazist familie (hans far er soldat) og ved siden af deres nye hus ligger en jøde-lejer. Han bliver venner med en af jøderne på den anden side af hegnet, selvom han ikke må snakke med dem. Og slutningen vil jeg ikke afsløre. Filmen er fantastisk lavet og forklarer hele situationen meget godt. Slutningen er overraskende og barsk og det synes jeg også er rigtigt godt. Hent jeres lommetørklæder og se den her film!

2. The virgin suicides

Pinned ImagePinned ImagePinned Image

Alle vil ikke være vild med denne film, men jeg elsker den. Jeg elsker den måde den er sat op på, billederne osv. Den kan også være lidt barsk og mærkelig, men det er også det der gør den god. Jeg kan faktisk næsten ikke forklare bedre hvad der gør den så god, så jeg synes bare i skal se den.

3. Boys don't cry

Pinned ImagePinned ImagePinned Image

Hillary Swank spiller rigtigt godt som dreng i hovedrollen. Den viser meget godt hvordan verden nogen gange (desværre) er skruet sammen, hvordan mennesker opfører sig mod folk der er anderledes. Jeg synes helt klart den er værd at se og den er bestemt ikke kedelig.

4. Fried green tomatoes

Pinned ImagePinned Image


Den her film den skal man se! Og det er en man stortset altid kan se. Det er faktisk en af dem der er svære at forklare, så den lyder god synes jeg, så istedet får i traileren:


Og traileren ved jeg ikke engang om helt kommer den til gode, så se den istedet! :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar